Rökblind



Man kan ju bli snöblind, men igår blev jag rökblind. Bilden ovan är inte från kåtan på torget men ungefär så kändes det. det sägs ju också att röken far på en av vissa anledningar men i mitt fall är det helt oförskyllt. Troligen har vi öppningen mot fel håll varje år. Det är klart att vi måste ha öppningen så att folk ser den och vill komma in men man ska ju inte bli rökförgiftad. Flera gånger öppnade jag upp på baksidan vid påssjo för att få drag men "snälla" människor stängde hela tiden öppningen . Troligen trodde dom att det var därför det blev rökigt. Röken far iallafall på mig så mina ögon är som blodsprängda äggvitor idag. Förhoppningsvis bättre i morgon. Annars var allt lyckat. osten brödet  kaffet och buljongen. Mycket mycket trevligt att träffa och prata med alla människor som kommer in. Det var en ung kvinna som kom in och berättade att hon helst nyligen fått reda på att hon hade en samisk far. Hon hade varitfosterhemsplacerad sedan hon var barn men nu hade hon fått reda på lite om sin pappas släkt. Hon hade tom ett av sina namn från sin farmor, Marit. Nu ville hon lära känna sitt samiska ursprung.  Ja tänk så det kan bli.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja det där med rök kan vara ett problem....

För mig är det ett stort problem jämt...mina ögon tål inte alls den där röken så alltid när vi är ute å grillar springer jag runt runt brasan för att hålla mig ur vägen för röken!!! =) Inne i kåtan där du var skulle jag inte kunnat vara mer än en halv minut eller så ;)

2009-02-26 @ 10:37:34
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0