Varit på kalas i björkarnas stad



Svårigheten är bara att räkna ut hur många år hon fyller, födelsedagsbarnet. Jag tror att det är nåt lurigt med sifferljusen.
Men jag som är mamma vet då iallafall hur ung damen i fråga är eftersom jag varit med sedan hon första gången tittade på mig med sina stora mörka ögon. I fredags på födelsedagen regnade det som om himlen var öppen. Både Teresa och jag kommer bara ihåg en av hennes  tidigare födelsedagar den 24 juli, Kristinadagen,  när det regnade och vi tror att det var på hennes 5årsdag. Så det är väl inte så illa för att vara en dag i fruntimmersveckan.
Teresa är iallafall född en av de allra varmaste sommarveckorna jag kan minnas.
Det var sommaren 1980.
"Den första gång jag såg dig det var en sommardag....."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0