Jag-en skicklig bilförare?



Idag skulle jag till församlingshemmet för att sjunga i Björnagospel. Mycket snö var det när jag skulle åka, men va fasen det är vi väl vana vid. Jag tycket att det slängde och sladdade ovanligt mycket men jag hade annat att tänka på. Uppför backen från Gottnevägskälet gick bilen så sakta så sakta men jag bara körde på. Utför storkroken fick jag smyga fram för bilen bara slängde fram och tillbaka. Till slut var jag framme, och glad i hågen var jag redo för ett Guds ord.
När familjegudstjänsten var slut skulle jag köra hem igen. Oj då, jag kunde knappt backa än värre var det att  köra framåt. Men skam den som ger sig, jag kämpade mig fram till macken. Väl där ringde jag Lars. "Nu får du komma och köra min bil hem, jag kör inte en meter till." Han kom och hoppade in i bilen och skulle köra. "Men snälla du den här bilen går ju inte köra så här, ser du inte att ett bakdäck står still, det har fryst fast". Ops, jo bevisligen gick bilen att köra jag hade ju kört från Leding till Björna och sen från Församlingshemmet till macken. Han skakade på huvet. Nu står bilen på tining i ett varmt garage. Hoppas den är tinad till i morgon bitti för jag öppnar på förskolan då.

Ja vi är olika vi människor. Prästen illustrerade det så fint idag med att tända olika sorters ljus. Snea ljus, kantiga ljus, korta, långa, färgade ljus, geleljus osv. Jag är nog ett  kort litet krumelurljus. Vi är alla olika men vi är alla värdefulla ljus för varandra här i världen

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så rätt så rätt!!! Hoppas det gick bra idag. Hade gärna varit med men det verkar inte som att jag ska kunna fara på några framträdanden nu för tiden...:(

2009-02-08 @ 18:49:23
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Gittan

Det är tur att du har en Audi, med en, ja du vet vad, så hade du aldrig kommit i tid till församlingshemmet!!! så här har jag det: Jag mår illa, jag mår illa!!

2009-02-08 @ 20:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0