Semestertripp till ett vintrigt Västerbotten



Utsikt från hotellet på 13:e våningen

Andra helgen i rad i Umeå. Börjar kännas bekant. Vi bodde på Ålidhem i ungdomen, första riktiga lägenheten en 2 1/2:a. Tänk så stan har förändrats, så utbredd bebyggelsen blivit. Och inte kan man köra de vägar man vande sig att köra på den tiden heller. Enda vägen och plats som är sig lik är vägen över Berghem mot Sävargården och Gammlia, men bara en bit sedan måste man vika av så man kommer inte ner till järnvägsviadukten som man gjorde förr. Här cyklade vi en hel del för vi hade bästa kompisarna på Haga på Utmarksvägen. Annars tyckte jag inte det var så hemskt långt att promenera med barnvagnen från Mariehem dit vi flyttade senare, till Haga.
Den här helgen var lite speciell eftersom maken fyllde jämt. Vi mådde bara gott de här dagarna. Fest får vi ta senare när det blir lite varmare i luften. Jag försökte bjuda födelsedagsbarnet på tårta och kaffe på konditori men det gick inte så bra för han ville bara ha en bulle." Du vet ju att jag inte är så förtjust i tårta" var hans komentar.
Nåja jag fick iallafall bjuda på ett glas champagne och säga grattis!

Kommentarer
Postat av: Teresa

ja, det var så fint där uppifrån.

2010-02-06 @ 19:15:05
URL: http://velourvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0