Tillbakablickar till barndomen

Jag har tidigare berättat om att jag försöker få ordning i mina papper och böcker. Det kanske kan ge en lite förståelse för hur mycket som finns när jag har skrivböcker från 1958 kvar. Häromkvällen låg jag och läste några uppsatser och tänk så många minnen som ploppade upp. Jag har fotat av några gobitar som är lite roliga.



Javisst, redan på den tiden visste jag att jag ville jobba med barn. För säkerhets skull skaffade jag (vi) 5 egna om det inte skulle bli så att jag fick något jobb med barn. Det visader sig dock att den osäkerheten var obefogad. Det blev både syskon, småkusiner, många dagbarn och sedan förskolebarn och faktiskt snart även barnbarn. Så bra man har det minsann!



Här är det flickorna i klass två i Nylidens skola som är hos tandläkaren. Det är Barbro Strandberg, Hillevi, jag och Ulla Moström. I uppsatsen har jag utförligt beskrivit hur det luktade tandläkare vem som skrek mest. Alltså Hillevi fixk dra en tand så då förstår ni....
Riktigt spännande berättelser!

Kommentarer
Postat av: Teresa

Ja, inte har det varit brist på ungar i ditt liv iallafall. Dessutom har du hunnit med att trycka in en del tandvård i ditt liv också.. inte illa!

2010-05-10 @ 23:25:08
URL: http://velourvenus.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jag tänkte inte på det där med tandvården men det har du ju rätt i. Många yrken har det också blivit men så har jag ju varit elev(studerande sen 7 årsåldern också...

2010-05-10 @ 23:39:30
Postat av: Eva

Var det därför du utbildade dig till tandsköterska för att hjälpa Hillevi? Att hjälpa andra är ju ett av dina "specialare"

2010-05-11 @ 06:33:06
Postat av: Hillevi

Jo du nog kommer jag ihåg tandläkarn alltid. Det var inte precis det roligaste.

2010-06-21 @ 22:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0