Förberedelse inför sommaren







Förra sommaren hade vi kusinträff på min pappas sida, "Ämtingarna". Det var en fantastiskt trevlig upplevelse och jag tror att alla har samma uppfattning. Flera av oss hade inte setts sedan vi var barn men på något sätt kändes det som vi kände varandra och framförallt att vi har så mycket gemensamt. Sällan har man skådat en gladare och sponanare grupp världsmedborgare än de på bilden. Vi träffades i Viska på vackra Sjönäs. Här i bygden finns våra rötter. Vi hade många av våra barn med och jag hoppas att det skapar ett släktband även för dom. Hur som helst har jag tänkt ordna en kusinträff nästa sommar för Bryndahlssläkten. Det är på mammas sida. Bryndahl kommer av Bryngel som är vår viktigaste anfader på den sidan (enligt mig iallafall). De samiska anorna. Han hette Bryngel Larsson och var lappojke från Lögda. Forts följer...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu funkar äntligen vår dator så jag kan läsa din blogg igen.

Släkten är värst heter det ju , men för mig och även för dig verkar det som , är den BÄST!!!!

2008-11-20 @ 16:06:44
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0