Börja om från början

Igår kväll gjorde jag min debut på gospelövning. För ungefär ett år sedan slutade jag sjunga i musikentertainment gruppen Mormors salonger. Inte för att jag var less på att sjunga direkt utan för att jag kände att någon gång måste det bli ett slut även på detta roliga. Men sjunga ville jag fortfarande. Det är så skönt och avkopplande och gospel är något speciellt, så känner jag. Ringrostig kände jag mig förstås dvs rösten. Sångerna kände jag inte heller igen. Man skulle haft en liten bandspelare och spelat in, då skulle det säkert fastna. Jag kan faktiskt lära mig sånger bara på texten, musikslingorna. Noter är jag inte så bra på. Jo det torde väl ge sig. Svårt att öva något mellan gångerna.
Dagarna på jobbet flyger iväg. Vi har  många småbarn och det är fullt upp förutom en andningspaus när det är vila.
Fina dagar har det varit med sol och ganska varmt mitt på dagen. Det betyder att det är många getingar som kvicknar till, eller kvicknar till så att de är sådär halvslöa och vimsar runt. Getingar är inga favvoinsekter. Tacka vet jag tusenfotingar och humlor. Tänk så många olika arter av humlor det finns, med olika färger på sina pälsar.
men snart är det ajöss och goodbye för getingarna. Bara drottningen överlever till nästa år.
Nåja det ska bli en spännande utmaning det här med att sjunga gospel.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Va kul att du kom med på gospeln!!!!

Förstår precis hur rörigt det var i ditt huvud i måndags vid 21.30 :) Men det kommer bli bättre. Många av sångerna kunde ju vi andra sedan förut å då blir det svårare som ny. Är det nya sånger för oss oxå så går vi igenom dem grundligare.

Men vänta bara om nån gång så känns det som du aldrig gjort annat. Kramar Jenny

2008-09-24 @ 16:32:45
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0