Skönt att det är helg

  Björnmossa

Visserligen går tiden så fort så det är inte riktigt klokt men förra veckan var så intensiv så jag blev riktigt disträ och glömsk och hemsk. Det är inte roligt. Veckan började med föräldramöte på måndag. En trevlig och rolig stund men även om man inte tänkt att det ska blir så märkvärdigt så är det ändå en hel del förberedelser. Vi har nästan alltid våra träffar ute och det här var inget undantag. oftast har vi också fint väder och det var rätt bra med uppehåll med regn och snö. Vi åt KarlJohan soppa med mackor till. Vi visade vår kvalitetsredovisning som bildspel (ute) och sedan blev det typ tipsrunda i lilla skogen. Fika och sen var det, jag höll på att säga "gonatt". Inte så lång stund men man blir lite mjuk efter.
Tordag o fredag hade vi studiebesök från Härnösand. 9 pers varje dag. Det går förstås bra men blir en viss anspänning och förberedelse och verksamheten ska ju rulla på som vanligt. Hur som helst var det så skönt när kl var 16.30 och det var dags att åka hem. Först affären, sedan hem, matlagning,  ett glas vin, Tvsoffan, gonatt.
Lördan springer iväg. Jag och störst-dottern var och köpte färg till en jacka, inköp av grädde mm till tårta eftersom tex jag fyller år i morgon. Vi åkte också en sväng till Långviksmon. Hon hade inte sett förskolan tidigare och sen var vi in till Ankaret, secondhand affären i byn. Vi fyndade mycket, mest tyger. Barnen och jag delar intresset för second hand. Maken avskyr det och går helst inte in i en sådan affär. Jodå vi är olika vi människor.

Hösten är en skön årstid

Tänk vilken härlig årstid hösten är.

"Ett två tre fyr fem och sex och sju.
Ut i skogen tåga alla nu.
Far går först och Tummeliten sist.
Tyst det är ej hörs ett enda knyst".

Kommentarer
Postat av: Jenny

Second hand är en bra uppfinning. Brukar väl inte handla mycket där men tex nu i höst hittade vi superbra höstskor till Linnéa på Myrorna i Umeå för 30kr. De ser inte använda ut. Det kallar jag fynd:)

2008-09-20 @ 23:29:09
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0