Skönt att göra sig av med "skrot"

Ett av mina samlarobjekt-
En jätte har kastat det här blocket raktöver en sjö mot en annan jätte som i sin tur kastade en lika stort block mot sin fiende på andra sidan sjön. Blocken ligger alltså mitt emot varandra  på var sin sida om en sjö.

Tja så skönt är det väl inte att städa bort saker, jo, nja jag vet inte vad jag ska säga. Jag är ju född "samlare". Många vet att jag samlar på många olika saker som sockerskålar, nävertavlor, vissa smycken, lusekoftor, stora flyttblock (som jag INTE tar med hem, men jag vet var jag har dom), små  stenar, tickor, näver och tjeresticker. Ja det är en del av vad jag drar med mig hem. Jag samlar också till "min stuga" som inte finns ännu, men som någon gång i framtiden kommer att finnas. Det är då tex handbroderade dukar och gardiner. kruxet är att lämna ifrån sig lika mycket som man tar med hem. Det är svårt. Just nu har jag fått ett litet vårryck när jag packar kläder , skor och väskor i säckar som sedan ska lämnas till "återvinning". Lite mindre grejor blir det allt men fortfarande är det fullt i klädkammaren, i alla garderober, i garaget. När man ska slänga saker så hittar man också saker som gör att man bara sätter sig ner och försjunker i tankar, det kan vara en liten sko, en teckning....
Men det blir iallafall inte sämre med åren det här samlandet. Mera kräsen blir man och sätter kanske mera värde på en historia runt den sak som man vill spara.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter precis som jag. Kanske jag inte drar hem lika mycket utifrån naturen men sparar det gör jag... Håller precis på att försöka rensa i tvättstugan och det är svårt...Myyyyyycket grejer i skåpar och utanför och mycket som jag fastnar i och inte kan släppa ;)

2009-04-16 @ 22:01:49
Postat av: Jenny

Vet inte var kommentaren om att plocka bort saker tog vägen men om den dyker upp så var det jag som skrev den ;)

2009-04-16 @ 22:05:43
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: elisabeth

Det är så roligt att få kommentarer av dig för jag får alltid två, en där du skriver och en där jag ser att det är du. ha ha

2009-04-17 @ 10:21:18
URL: http://lisaamting.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahahah Visst är det...Jag glömmer alltid att fylla ide rutorna :)

2009-04-17 @ 19:35:18
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0