Söndagsutflykt den 16 augusti

Samisk kultplats

På söndag bär det av till Rosenkvartslandet och kultplatsen på Basteberget. Flera personer har frågat efter att få komma till platserna få med sig någon vägvisare så det ska bara bli trevligt att det äntligen blir av. jag har ju dessutom skrivit Buppsatsen om kvartsverkstaden nu så   jag tar väl med några ex. Jag har skrivit till länsstyrelsen i Vbotten för att göra dem uppmärksamma på att en skylt bör sättas upp om att det är ett kulturminne som bör vårdas. Är annars rädd att lycksökare dras till platsen. Iallafall bör de få tänka till lite när de läser skylten. Vi vill ju inte att allt kvartsmaterial bärs bort därifrån
Jag glömmer aldrig när vi satt uppe på Basteberget i normalt soligt väder  och inom 5 min kom ett mörkt moln och världens hagelskur. Rätt otroligt när man såg att skoskaften fylldes med kall snö och på några minuter sken solen igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter mysigt!! Hoppas ni får en bra dag och att det inte kommer så mycket regn som vädret utlovat :))

2009-08-15 @ 11:08:55
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Regnet är inget problem. Men många oroar sig för det.

Enda som kan hända är att man får vara försiktig så man inte halkar och gör illa sig. Det blir garanterat en bra dag.

2009-08-15 @ 18:55:56
URL: http://lisaamting.blogg.se/
Postat av: monica

Hej,det var synd att vi inte kunde följa med på

den intressanta resan i morgon.

Håller på att bygga upp en ny bloggsida där jag ska ta upp b.la. intressanta utflykter och släcktforskning och "fånga dagen" med bilder.

e-maila, så kan jag skicka sidan till dig, skulle vara kul och höra vad du tycker.

2009-08-15 @ 23:51:54
Postat av: monica

2009-08-15 @ 23:53:31
Postat av: Teresa



Oj, vad skoj! Jag har ju inte varit där ännu vet du...



Nu har jag lagt upp ett videoklipp där jag visar hur man lagar pizza. Videoklippet ligger på min blogg alltså :)



Hoppas att ni får fint väder.



Kram kram.

2009-08-16 @ 01:52:11
URL: http://velourvenus.blogg
Postat av: Elisabeth

Monica! hej! Det var verkligen synd att ni inte var med. Reinhold eran släkting var med lika intresserad. Skriv din mailadress och din sida till [email protected]

2009-08-19 @ 22:53:09
URL: http://lisaamting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0