Fri såsom fågeln....


Jag gav en "knastrig" tulpanbukett till mig själv igår för att jag varit så duktig och skrivit färdig min uppsats om Hällbilder.
När man har gjort ett arbete klart och det fungerat att skicka allt till handledaren då känner man sig "fri som en fågel", som en liten kungsfågel...
Nej, aj, hur ska kungsfåglarna klara sig nu i 30 gradig kyla. De små liven måste ju äta, hur var det, nu sin dubbla vikt varje dag för att överleva. Många småfåglar stryker nog med under några iskalla dagar som idag.
Jag har nu haft semester en hel vecka mest för att skriva. Många tycker nog att man har en skruv lös som håller på på "dette viset". Men det blir en livsstil som så mycket annat. Vårterminen blir det arkeobotanik, osteologi (läran om ben) och cd-uppsats skrivning. Det roligaste är om det är något som man kan använda sig av tillsammans med barnen på förskolan. Och samlar ben gör vi ju där så då kan vi kanske lära oss från vilka djur de kommer. Botanik (läran om fröna och växterna) kan säkert också bli till användning. Lättast att studera något är ju om man har en naturlig koppling tll ämnet. Det är ju tur att vi arbetar så mycket i naturmiljön, på tallmon.
Förresten, ekologiska tulpaner var inge vidare. De verkar som om dom bara torkar ihop och bladen gulnar. men det kanske inte har med ekologi att göra.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var ju faktiskt tulpandagen så jag köpte oxå en bukett till mig själv. Annars finns det ju ingen chans att jag får nån....;)

2009-01-17 @ 10:28:24
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej Elisabeth!!! Jag vet att den som väntar på nåt gott aldrig väntar för länge men nu vill jag ha ett nytt inlägg ;) Jag går in här varje dag och blir lika besviken varje gång när det inte kommit nåt nytt. Ta dig samman nu så lovar jag att skriva en kommentar omedelbums! =)

2009-01-25 @ 20:53:42
Postat av: Jenny

Som vanligt krånglar det så det försvann vem som skrivit kommentaren ovan....Det var jag!!!! =)

2009-01-25 @ 20:55:04
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0