Svenska folket röstar med hjärtat eller....



Fredagskvällen avsattes för finalen i Let´s dance. Oj vad det ser roligt ut , att dansa menar jag. För ca 10-15-20 år sedan var vi mycket ute och dansade. Jag måste väl tillstå att jag tycker det är roligare att dansa än maken. Men han hängde med förstås. Numera blir det inte så mycket dans. Dansar ibland "typ" bugg med barna på förskolan. De gillar att snurra.
Hur som helst. Laila med partner var ju bara sååå bra. Så vackert och genomtänkt. Men hon har ju dansat förr och "starke Adolf" (glömde namnet) (Magnus?) var nybörjare. De vann förstås tack vare svenska folket. Ett charmigt par med charmig dans. Jag känner vissa personer som säger att svenska folket borde vara förbjudna att rösta i olika tävlingar som Körslaget, Eurovisionschlagern osv. Tja vad ska man säga. Ibland undrar man om det blir fel någonstans med rösterna. Strunt samma det är ju på lek,  på skoj, hela livet är som en lek. Man ska inte ta allt så allvarligt. Ibland tycker vi att vi tagit fel beslut men nästa gång blir det rätt. Allt jämnar ut sig. Allt hänger ihop. Sorg och glädje i en salig blandning och allt måste vi vara med om vare sig vi vill det eller inte.
Sånt är livet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig...Laila dansar superbra. De kunde lika gärna vara två proffsdansare. Sen läste jag nånstans att hon varit danslärare förr. Fast jag tyckte ändå att Magnus var en värdig vinnare för han har gjort en så otrolig förbättring under seriens gång. Laila har ju mer varit duktig hela tiden. Fast min favvo åkte ju ut alldeles innan finalen :(

2009-03-31 @ 18:51:02
Postat av: Jenny

Glömde ju skriva mitt namn....

2009-03-31 @ 18:51:26
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0