Inhandlat en skärslev



Idag köpte jag en skärslev. Ja inte för att mura med utan för framtida arkeologiska grävningar. 10 kr, som hittat. Skärsleven är ojämförligt bäst att finlira med när man kommer mot en fin sten eller ett metallförmål då klingar det i tid så man finfint kan skrapa fram föremålen. Som bäst borde jag skriva på min uppsats som ska vara klar den 1 juni. Saknas bara sisädar 20 sidor så ni fattar att jag hellre tittar på min skärslev och drömmer mig bort. Jag och min studiekompis Eva brukar säga att vi borde ha förmyndare när vi söker kurser. Någon klok person som råder oss att inte ta kurser på våren... men det är ju som sagt självförvållat och förbaskat roligt.

När jag och maken var i Amsterdam lärde vi oss dricka kaffe i glas. Trodde det var omöjligt men de går ju. Se bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0