Utflykter



Här sitter vi och äter en välförkänt lunch på Bågalia.  Året kunde vara kanske 1964-65. Sven Gidlund halsar en flaska Ingo. Ragnar och Björn-Sture börjar plocka upp sin matsäck.
Jag hade med mig något så exklusivt som en färdigpaketerad  dubbel hårdbrömacka med mjukost. Jag hade tjatat mig till att mamma skulle köpa en sån till min matsäck. Säkert hade jag även med en flaska läsk för det var högsta modet på den tiden. En sjuttifemma mjölk kunde det även finnas i matsäcken.
Tro det eller ej men jag har sett att det blivit ett uppsving på dessa dubbelhårdbrömackor. Såg reklam om det på TV igår. Märkligt hur det kan bli! Allt kommer åter...

Kommentarer
Postat av: monica

Jag undrar om alla klasser fick fara till Bågalia.

Då vi hade klassträffen, vi som gick ut 1969, så berättade Lizzy f.d. Kristofersson och Barbro f.d. Wiström och Anita f.d Johansson om utflyckt dit..

Ragnar tyckte mycket om sin kamera..............

2009-10-08 @ 06:57:46
Postat av: monica

P.s Jag missförstod, kameran var inte hans...............

2009-10-08 @ 12:46:07
Postat av: Hillevi

Den här utflykten kommer jag mycket väl ihåg. Den var ju jättespännande. Vi fick cykla från Aspsele till Locksta. Bar det var ju ett äventyr. Kommmer du ihåg att vi gjorde en skolresa i 6:an. Till Varvsberget det var något det. :-)

2009-10-22 @ 21:35:30
Postat av: Birgitta Steggo

Vi var också på utflykt dit, cyklade från Lockstatorp via Remmarvägen till Studsviken där vi samlades för vidare färd till Angsta. Liten omväg. Vägen mellan Locksta och Lockstatorp fanns då inte och jag skulle ju sammanstråla med barnen i Studsviken.

2010-01-03 @ 11:33:03
Postat av: Elisabeth

Skolresan till Varvsberget kom jag mycket väl ihåg. Mamma hade sytt en ny kjol och blus till mig. Matsäck hade vi med förstås. Det var inte till att gå på Max eller någoon restaurang. Visst var vi till Fornhemmet också?

2010-06-06 @ 00:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0