Det lutar lite åt Yngve Frej tycker vissa.... om hällristningen

En ny ifyllning av lite modernare stuk modell Hollänsk  har skett ikväll. Tja vad tycker publiken? De som läst eller sett dramatiseringen  av Yngve Frejs minne, tror jag titeln var, förstår vad vissa skeptiker tror oim denna hällristning.
Att det dessutom gjorts vykort på 60talet menar man då skulle styrka den teorin.
Nej jag tror ju inte på så enkla förklaringar. Nu ska här forskas på norska skepp. Ett skepp finns som jämförelse och fler torde finnas.
Den holländska ifyllningen ser ut som nedan




Den norska båten. Den stora fisken borde väl vara en val.



Mysteriet fortsätter.....

Kommentarer
Postat av: Eva

vykort har ju också gjorts av b.l.a. Gene, fynd av spännbuckla o.s.v så varför skulle detta vykort av båten vara fejk? Jag undrar vad klotet i båten skulle betyda? Är skepparen en kvinna? Är det en kvinnlig besättning?

Teresa,du måste hjälpa oss med denna utmaning,jag håller med Elisabeth, läs arkeologi, du blir fast!

2009-09-16 @ 07:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0