Vår semesteresa till vår Piratsläkt anno 2008

Nu när vi ändå är inne på båtar tycker jag att det passar sig bra att jag berättar om vår fina resa till havs med skeppet Shanghaj.
En vacker sommardag var det dags att åka. Många hade samlats på kajen i Övik för att bese vårt fina skepp sedan vi målat och fixat till innan resan.



Som ni ser var övikingarna ganska påflugna det räckte inte med att titta från kajen. Till slut fick de betala en hundring för att komma ombord och det var ju inte fy skam att få lite extra i reskassan.



Gissa om jag hade målat den sommaren. Bladguldet höll på att knäcka mig. Plånboken var tunn som en väl kavlad oblat.



Piratbarna var förväntansfulla och gillade inte uppmärksamheten att vi skulle framstå som något slags visningsskepp. Nä låt oss kasta loss och få folket från bryggan.



När vi skinnat övikingarna på alla deras pengar hissade vi flagg.





Vi ringde i skeppsklockan. Nu bär det iväg.

Nåja lite besättning hade vi förstås.



Här sänder jag Övik en sista blick och tänker att havet är stort...



Maken hade klättrat upp i masten för att se så vi inte rammade någon lite båt tex hockeyproffsens småbåtar



Under däck hade vi det riktigt trivsamt



Medans jag putsade kanonerna så lagade gubben till lite sjömansbiff...




När barna ledsnat på att hiva segel så spelades det en del spel



Nu bar det av till främmande land och främmande hamn...



Nu hissar vi snart våra segel



Förresten, Fredde var mäkta stolt över sin pirathatt

Forts följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0