Plötsligt fick jag en idé...

Känns som jag träffade en kompis häromdagen. Han heter MusOlle och är egentligen en död och begraven man. Men om jag inte har helt fel så spatserar han runt på sitt museum där i Ytterån i Jämtland och håller koll på sina tusentals knappar och stenar. Han samlade allt allt han hittade och kom över och 1911 öppnade han sitt museum. Fantastiskt välordnat allt på sin speciella plats.
Jo kanske man skulle sortera upp sina grejer  och fixa till ett litet museum.

En liten, liten del av Mu-Olles samling


Del av Elisabeths samling

Urgammal bandväv. Jag har två stycken i min ägo.




Kombinationen är väl fin.




Blommor och blader göra mig så glader.




Roliga keramikgrejer. Vas och lergökar som man blir glad av.  Batteriet går ton i ton med sockerskålen...





Sockerskålar





Gamla böcker som den här bibeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0