Bröllop

Många fascineras av brudpar på bild. Så också jag. Det mest faschinerande finns inte kvar på bild men i mitt minne. det var ett otroligt vackert brudpar, jag tror från Dalarna någonstans för paret hade så fantastiskt vackra kläder. Det var i tidningen Land jag såg detta par.  Nästa bild var så ledsam och tragisk. Då låg denna vackra brud i samma klädsel i en kista. Kvinnan dog strax efter vigsel och blev begravd i sin brudutstyrsel.
Denna bild är troligen några av mina avlägsna släktingar.  Man kan fundera hur giftemålet blev till. Troligen hade kvinnan blivit änka och en yngre man i släkten gifte sig med den då ganska förmögna kvinnan..
kanske var det så, kanske inte...

Det är två brudpar Mannen i mitten har gift sig med kvinnan på sin högra sida, den äldre kvinnan gifte sig med mannen på sin vänstra sida
Tre av kvinnorna ser ut att ha varit systrar. Männen och kvinnan längst upp till vänster ser ut som om de var syskon.  Men ju mer man tittar på bilden desto mer frågande blir man...

Kommentarer
Postat av: Teresa (dottern)

Ja, de ser ju grav-allvarliga ut allihop, samma sura miner, inte verkar det ha varit så glatt inte!

2010-01-10 @ 03:45:05
URL: http://velourvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0