God fortsättning kära vänner

Idag har jag varit hos min lilla mamma och botaniserat bland gamla kort. Intressant och roligt när hon berättar

om hur det var förr i världen  
.
Mamma Greta med första syskonbarnet  Kennet. Det var nog något alldeles speciellt. Jag är inte säker på vilket år han föddes man det kan vara 1946.


Mamma och några av hennes systrar. Mamma Greta är hon med flätorna. Sen i storleksordning. Elsa, Malin, Britt, Lisbeth och lilla Inger. Småsyskonen Gunilla och JanOlof var nog inte födda eller så var de för små för att vara med på bild.


Här sitter modern på den sk Vitterstenen som sprängdes bort.


Morsan i Fatmomakke



Kommentarer
Postat av: monica

Det är roligt med gammla kort, jag har knäppt av kort från mor o far och även svärföräldrarna,

även min moster och faster. otroligt att med digitalkamerans hjälp få dessa ibland små kort

att bli helbild på datorn. alla små detaljer

ser man tydligt..............

2010-01-05 @ 21:26:14
Postat av: monica

....föresten, kortet där din mamma och syskon står,

var är det någon stans , var är hon född.......

2010-01-05 @ 21:29:47
Postat av: Jenny

God fortsättning till dig med=)

det är kul med gamla kort. Jag gillar speciellt bröllopskort. De ser alltid så vansinnigt stiliga ut på dem:)

2010-01-05 @ 23:44:39
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej jag ska komplettera var det är och bröllopskort.. o ja vilka kort det finns... lägger in ett här på studs..

2010-01-06 @ 19:36:00
Postat av: Teresa

Det är så fint med gamla foton!

2010-01-10 @ 03:47:24
URL: http://velourvenus.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Mamma Greta är född i Norrfors Fredrika. En liten by högt uppe på ett berg mellan Storlögda och Nordanås. Pappa Ingvars släkt kommer från Storlögda och Tallsjö.

2010-03-15 @ 23:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0